lørdag 28. februar 2009

Siste dager i San Pedro

Det går litt tid mellom innleggene nå, men det skyldes tett program og masse reising. Jeg håper at jeg kan oppdatere litt hyppigere framover. 

Tiden i San Pedro har vært veldig fin. Jeg har fått bo gratis i hybelen deres i kjelleren over en uke mot at jeg spilte konsert der. Konserten var på lørdag 21. Det kom ikke så mange å hørte på, men det var særdeles hyggelig likevel. Etterpå var jeg ut og kjørte bil med kjempelavt blodsukker (jeg var ut for å kjøpe mat for å si det sånn...) og presterte å bli stoppet av politiet! Jeg kjørte på måfå egentlig og rotet meg bort i et dårlig nabolag. Jeg kjørte jo ganske så nølende siden  jeg lette etter en restaurant. Og da jeg så at politibilen lå rett bak meg ble jeg litt nervøs og tenkte å svinge inn på en sidegate, stoppe og programmere GPS´en. Og da jeg svingte til venstre, gjorde jeg det fra feil kjørefelt! Haha. Så da kom blålysene på gitt! Jeg er kriminell!! Ikke hadde jeg med meg førerkortet heller... Jeg tror det er smart å være norsk turist i et dårlig amerikansk strøk. Og poitimannen hadde selvsagt en slektning som hadde en venn eller ett eller annet i Norge. Hehe. Så jeg slapp unna med å vise pass og leiebilpapirer. Puh.. Så da har jeg prøvd det óg! 

Ellers gikk resten av tiden i San Pedro med til å være på jobb. Jeg gjorde unna masse administrative ting, øvde på Scriabin konserten og forberedet avreise videre. Jeg kan nevne at jeg tok en spasertur langs havna for å se om jeg fant et sted å spise middag en av dagene. Og jeg skal si deg at de har fiskerestauranter der nede!! De tar jo opp fisken fra havet og putter den rett på talerkenen din. Jeg fant et sted som egentlig var veldig primitivt restaurantmessig, altså ingen fin restaurant. De hadde isoportalerkner, engangsbestikk og matbestilling ved disken. Men med ypperlige råvarer selvsagt! Der så man maten levende før man spiste virket det som. Det var akvarier med hummer og store krabber fra Alaska som lå på dødscelle for å si det sånn. Jeg valgte en fiskesuppe av prishensyn, men det var ikke en hvilken som helst suppe! Jeg fikk en stor kasserolle der de hadde slengt oppi fiskefileter, miniblekksprut, tentakler, store blåskjell (selvsagt med skjell), reker med skall, kamskjell og noe grønnsaker. Det var jo et mareritt å spise på sett og vis, men veldig godt og en kjempeopplevelse! 

Jeg forlot San Pedro på onsdag for å hente foreldrene mine på Los Angeles Internasjonale Flyplass og satte kursen østover. Mer om det i neste blogginnlegg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar