onsdag 11. februar 2009

San Francisco!

Jeg måtte klype meg litt i armen i morges da jeg våknet. Jeg var på et motellrom midt i sentrum av San Francisco. Planen for dagen var å vandre litt rundt i byen og øve på sjømannskirken rett ovenfor Fisherman´s Wharf. Jeg spiste en salat til brunsj og vandret det lille kvartere til kirken. Jeg likte byen med en gang. Det er noe veldig sjarmerende over San Francisco. Du har alle de viktorianske husene, små kafeene og butikkene, gater med fortau, busser og de berømte trikkene og selvsagt de bratte bakkene. Førsteinntrykket er at det er en fin stemning her. Det er litt som å komme til et annet land hvis du sammenligner med f.eks. Los Angeles. 

Det ble en hyggelig dag på sjømannskirken. Jeg øvde i noen timer på Scriabin konserten og pratet masse med de som jobber der. Middagen ble inntatt ved en liten sushirestaurant rett nedenfor kirken. Det må vel kunne sies å være et av de beste måltidene jeg har hatt på lenge. Kjempegod sushi!! Hver bit blir som en egen verden av smak. Neste gang du skal spise mat: legg all fokus og konsentrasjon på å virkelig smake på maten. Føl konsistensen og ha total oppmerksomhet på smaksopplevelsen. Hvis du gjør dette til en vane, vil du aldri mer ha lyst på burger med chips. Jeg har prøvd dette.. det blir bare vomfyll med saltsmak. Deretter vandret jeg nedover Hyde Street til havna og gikk langs Fishermen´s Wharf et stykke. Så valgte jeg gaten som hadde de tilsynelatende bratteste bakkene og gikk hele veien til toppen av byen. Fortauene hadde trapper i de verste kneikene mot toppen! Festlig. 

Så nå slapper jeg av på motellrommet. Jeg tror det blir samme prosedyre i morgen også. Vandring i byen og øving. Været er forøvrig helt håpløst.. Jeg føler meg som hjemme. Det er skikkelig trøndervær. Når det er sagt er ikke Trondheim den verste byen å sammenligne San Francisco med. Det blir jo selvsagt som å sammenligne en svane med en gråspurv, men de har begge fjær for å si det sånn. Begge byene er kompakte, oversiktlige og koselige. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar