onsdag 4. februar 2009

Endelig!!

Da var denne turneen endelig i gang etter en lang og kronglete prosess. Den lange, kronglete prosessen er herved historie, og nå starter turneen. Siden jeg er min egen agent og administrator denne gangen, føles det som om det som kommer nå er belønningen! Normalt sett er jo konsertene jobben, og honoraret og kontakten med publikum belønningen. Men når ting er som de har vært nå, blir selve turneen belønningen. Penger og anerkjennelse blir bare som bonuser å regne. Og det er jo ikke så dumt egentlig. Jeg gleder meg til hvert ledd av denne turen, kjøringen, spillingen, kontakten med folket osv osv. 

Første konsert blir i Grass Valley i California på fredag. Grunnen til at jeg er Vacouver, Canada nå, er for å hente et viktig dokument som jeg trenger ved innreise til USA. Jeg har jo artistvisum, og da må papirene være på plass. Av tidshensyn valgte jeg å reise opp hit og hente det framfor å bruke flere dager på å få det til Norge. Grass Valley er en yndig liten by i skogen 3 timers kjøring nordvest for San Francisco. Tvillingbyen Nevada City ligger like ved og det har et helt spesielt preg over seg. Dette er gamle gullgraverbyer! Jeg spilte en konsert der i 2007 og det kom 280 mennesker for å høre på. Det sies at det kom mange hippier til disse stedene for en del år siden, og at disse setter sitt klare preg på miljøet der. Mer om dette i et senere blogg-innlegg!

Det er nå onsdag morgen her i Vancouver og frokostomeletten med kaffe er fortært. Flyet til San Francisco går 14:30 og jeg leier bil på flyplassen og setter kursen nord-vestover. Dokumentet er på vei hitover og er garantert levert til 12 har jeg fått høre. Så da gjenstår det bare å ønske velkommen til denne bloggen! Jeg skal forsøke å være flink å legge ved bilder etter hvert. Jeg har iallfall kameraet med meg. Og med litt flaks har jeg husket å ta med kabelen som overfører bildene til dataen også. 

Have a nice day!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Finally!!

After a long and difficult process, this tour has finally started! The long and difficult process is hereby history, and it´s time to focus on the tour. Since I´m my own agent and administrator this time, what comes now will be my reward. Usually the concerts are the work and the money and contact with people are the rewards. But in this case the actual tour will be my reward. Money and recognition will only be like a bonus. And that´s not a bad thing at all! I look forward for every minute of this tour, the performing, the driving, the people I meet etc etc.

The first concert will be in Grass Valley, CA on Friday. The reason why I´m in Vancouver, Canada now, is to pick up an important document for my visa. I need it to be able to enter the US. I have an artist visa, so the papers must be in place. To save time, I went to Canada instead of wasting several days shipping it to Norway. Grass Valley is a neat little town in the woods, about 3 hours drive north-west of San Francisco. The twin city, Nevada City, is very close by and has a very unique character. These are old gold mining towns! I did a concert there in 2007, and 280 people came to listen. They say that alot of hippies came to the area many years ago. They add some "color" to the place, to put it that way. More later!

It´s Wednesday morning here in Vancouver and I´ve just had omelette and coffee. The flight to San Francisco is 2:30pm. I will rent a car at the airport and head north-west. The document is on its way and will be delivered by 12 they say. So I will hereby welcome you all to this blog! I´ll try to be a good boy and add some pictures later. I did bring the camera. And if I´m lucky, I also remembered to bring the cord that transfers the pictures from my camera into my computer...

Ha en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar