tirsdag 17. februar 2009

San Luis Obispo

San Luis Obispo har en vakker beliggenhet ved Stillehavskysten omtrent 4 timer nord for Los Angeles. Jeg ankom fra San Josè på en vindfull og regnfull dag. Jeg bodde privat der i nabobyen Los Osos, like ved Morro Bay. Byen ligger omtrent oppå en sanddyne og er svært så idyllisk. Jeg fikk høre at de har en slags omvendt golfstrøm i California slike at det sjelden er kjempevarmt helt ved kysten. Men temperaturen stiger FORT når man kjører innover i landet, kanskje så mye som en grad per mile. Så selv om det er 15-20 grader ved kysten, vil det være 40-45 i de varmeste områdene i innlandet. 

Jeg kom ganske tidlig til Los Osos, så vi fikk tid til å dra på litt sight-seeing i området. Etter en middag på en genuin mexikansk restaurant et steinkast fra der jeg bodde, kjørte jeg den lille halvtimen inn til San Luis Obispo. Dette var visst en veldig vanskelig helg å få folk ut på. En ting er at det var Valentines helg, men det var også helligdag på mandag (President´s Day) og dårlig vær attpåtil, noe de ikke er vant til. Så det kunne nok fort vært dobbelt så mange der om konserten hadde vært på en annen dag. Men stemningen var upåklagelig og det ble en riktig så fin kveld. Kirken var veldig bra og flygelet var også veldig deilig! Jeg stod opp ganske tidlig for å ha dagen foran meg til den relativt lange kjøreturen til Los Angeles, eller nærmere bestemt San Pedro hvor sjømannskirken ligger. Så jeg sa farvel til mine hyggelige verter og deres 2 katter, en hund, tre høner og 10-15 fugler. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar