tirsdag 3. mars 2009

Foreldre på ferie

På onsdag kom foreldrene mine med fly til LA. De har tatt en 5 ukers ferie for å reise over kontinentet til Florida med meg. Min store oppgave den dagen var å skifte leiebil til en større SUV. Litt spennende, fordi jeg hadde masse baggasje i bilen, blant annet flere kasser med CD´er. Og når man bruker en reiseagent vet man  jo ikke hvilket selskap som blir valgt. Men etter litt om og men fikk jeg bil fra National, og de har samme stasjon som Alamo! Så nå har vi en fet Toyota 4runner med gullfarge. Hurra!

Avhentingen på LAX gikk uten problemer og vi satte kursen mot Palm Springs. Foreldrene mine hadde en fin reise nedover og sov fint lite på over et døgn. Sikkert greit å komme seg unna snøinfernoet i Trøndelag. Turen til Palm Springs sneglet seg avgårde gjennom LA´s beryktede rushtrafikk, så vi kom ikke fram før det var mørkt. Det var derfor spennende å våkne dagen etter for å se hvordan det egentlig så ut rundt der. Jeg har vært i Palm Desert før, så jeg vet jo hvordan det er der. Men foreldrene mine har jo aldri opplevd ørken før. Vi bodde på Travelodge med god standard innerst i byen mot fjellet. Ørkenfjellene i området der er veldig vakre. Vi kjørte oppover fjellet fra Palm Desert for å komme til noen utkikkspunkt. Deretter handlet vi litt vann og vin på en Target og spiste rester av gårsdagens pizzamiddag i en park i Desert Hot Springs på andre siden av dalen. Så tok vi den lange veien til Palmdale, via Yucca Valley og Mojave ørkenen. Litt gøy å kjøre utpå ørkenslettene i stedet for på freeway hele tiden. Palmdale var et godt utgangspunkt for neste dags reise som skulle ta oss opp til Death Valley på vei til Las Vegas. I Palmdale spiste vi oss mette for tilsammen 13 dollar på Taco Bell - prisrekord så langt! Og med 1.5 liter god californisk rødvin til 9 dollar på target kan man ikke klage! Så det går an å leve billig som turist i USA! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar