søndag 8. mars 2009

New Mexico!

Her går det bættre unna! Jeg tror jeg smerterlig må konkludere med at jeg ikke har sjans i havet til å rekke å ajourføre denne bloggen fram til i dag. Og det forteller vel litt om programmet vi har hatt! Det har også vært varierende internettmuligheter. Men for å gå kjapt igjennom programmet fra Las Vegas fram til nå: Las Vegas var bra, Bryce Canyon var bra, Grand Canyon var bra, Sedona var bra, Phoenix var bra, Colorado Springs var bra og alle kjøreturer og eventuelle flyturer i mellom ovennevnte steder var bra. Vennligst se fotoalbum for mer informasjon. :-)

I Phoenix bodde vi privat hos Ed og Phyllis Bergo og ble tatt hånd om på utmerket måte! Phoenix er en storby midt i verste ørkenen som ligger på en stor slette. Den flyter inn i byene Scottsdale, Gilbert, Chandler, Mesa og sikkert et par andre også. Hele flata huser i overkant av 4,5 millioner mennesker hvis jeg skal stole på det jeg har lest. Her kommer det masse folk ned fra det kalde nord, for eksempel midt-vesten, og bor i vinterhalvåret. Her er det tørt og varmt med mellom 20 og 30 grader til en hver tid på dagtid. På sommeren flykter derimot innbyggerne i dette området til nordligere strøk, da temperaturen ligger jevnt på 40-50 grader. Aiaiai. Jeg har drevet og sagt til folk at jeg skal oppleve Phoenix i Juli eller August en gang, bare for å ha opplevd det. Folk ler av meg. Men det får de bare gjøre. Hvis du har skjulte talenter innen bygging og/eller reparering av aircondition anlegg, vil du lett kunne tjene deg rik i Phoenix. 

Konserten var på Kerr Cultural Center, samme sted hvor jeg startet hele USA-satsingen min i februar 2007. Så det var litt spesielt. Det er en generell publikumssvikt denne gangen, og det må nok George Busheeeerrrr*host*.... finanskrisen ta skylden for. Folk sitter på lommeboka si og tør ikke gå ut. Men jeg tror likevel at lutefiskmiddagene til Sons of Norway har svært godt besøk, selv om ingen egentlig liker det! Jaja. Klassisk piano - lutefisk, lutefisk - klassisk piano. Jeg tror vi har en vinner. Men du verden så trivelig vi har det vi som er der! Og det er ikke SÅ dårlig besøk heller. Det er fortsatt langt flere enn hva som ville kommet hvis konserten var i Selbu eller Trondheim. Jeg har hatt mellom 7-160 sånn ca der de fleste ligger mellom 50-100. Kerr i Scottsdale er et veldig koselig lokale der publikum sitter på 3 kanter og ser ned på scenen. Veldig artig at de velger å samarbeide med en etablert, offentlig konsertscene! Da får Sons of Norway profilert seg selv også, og jeg får flere kontakter innenfor den offentlige, Amerikanske konsertscenen. Og det hadde jo vært skikkelig moro om man kom seg innenfor selskapet der slik at man fikk spilt på innenfor de etablerte konsertseriene. Det er ting på gang iallfall!

I dag kjørte vi i godt og vel 9 timer fra Phoenix til Tucamcari, i New Mexico, nesten på grensen til Texas. En kjempefin dag med masse varierende natur og fine veier. I morgen blir den nye 5-6 timer i bil + konsert i Oklahoma City. Dette er det lengste strekket vårt mellom konsertsteder, så det er godt at jeg ikke blir sliten av å kjøre bil. Tvert i mot synes jeg det er meditativt og avslappende. Så jeg er ikke bekymret for morgendagens konsert. Det ville vært mye mindre meditativt og avslappende om jeg IKKE hadde kjørt selv for å si det sånn. Vi begynner også å få taket på å spise med bare gaffel. Det fant vi ut på Denny´s i kveld. Man må jo ta skikken dit man kommer! :-) Så da blir det snart kvelden her på Motel6 i Tucumcari!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar